Comença el procés per a la creació del Consell de Poble de Santa Coloma de Farners

L’Ajuntament de Santa Coloma de Farners ha iniciat els treballs per a la creació d’un òrgan de participació que té com a objectiu incrementar la implicació de la ciutadania en la presa de decisions dels afers públics, un consell de poble. Aquesta és una clara aposta per la participació ciutadana, una necessitat derivada d’una nova manera de fer política més adaptada als reptes del segle XXI, en la que cal comptar també amb la implicació de la ciutadania per trobar respostes plurals a problemes cada cop més complexos.

Continua llegint

L’Ajuntament de Sant Hilari incorpora un nou servei per ajudar als emprenedors del municipi

L’Ajuntament de Sant Hilari Sacalm ha incorporat dos nous serveis per ajudar als empresaris del municipi, segons ha avançat l’alcalde Robert Fauria. En aquest sentit, Fauria ha explicat que es tracta, d’una banda, d’ajudar a desenvolupar les empreses que ja existeixen en el municipi i, de l’altra, a potenciar la creació de projectes empresarials de nova creació.

Continua llegint

La concentració de cotxes clàssics d’Arbúcies es converteix en la més multitudinària de Catalunya

Foto: Ajuntament d’Arbúcies

La quarta concentració de vehicles clàssics d’Arbúcies va superar totes les expectatives al reunir prop de 500 cotxes i unes 2.000 persones que van poder gaudir d’una jornada dedicada exclusivament al motor i de l’oferta lúdica i cultural de la vila.

Continua llegint

L’Ajuntament de Vidreres crea una eina per rebre incidències a la via pública



Vídeo elaborat per Barcelona Televisió

L’Ajuntament Vidreres ha posat en marxa una nova eina de participació ciutadana està a disposició de tots els vidrerencs i vidrerenques. El regidor de Participació Ciutadana, Comunicació i Noves Tecnologies, Bosco Anton, ha explicat que «amb aquest servei còmodament, podreu notificar a l’Ajuntament de qualsevol incidència a la via pública i estar informat contínuament dels passos que s’estan duent a terme per resoldre-la». En aquest sentit, Bosco ha assenyalat que «només amb un ordinador connectat a Internet o amb el teu ‘smartphone’ podràs, molt fàcilment col·laborar amb aquest servei participatiu de millora de la via pública».

Continua llegint

L’equip de govern de Lloret inicia els tràmits per crear la Sindicatura Ciutadana

Ajuntament de Lloret de Mar

L’equip de govern de Lloret de Mar, seguint l’acord que es va establir entre CIU i ERC, està treballant per donar forma al reglament pel qual es procedirà a escollir titular de la Sindicatura Ciutadana de Lloret de Mar. Aquesta és una de les eines que es posen al servei de la ciutadania per al control i fiscalització dels actes de l’administració, tal com constava en el programa electoral d’ERC. La creació d’aquesta figura va ser un dels punts que es varen negociar per a la incorporació del regidor de ERC al pacte de govern.

Continua llegint

Oberta la convocatòria per participar en la 8a edició dels Premis Vila de Lloret

El proper 20 d’abril Lloret de Mar tindrà una nova cita amb la cultura a través dels Premis Vila de Lloret −que enguany arriben a la 8a edició amb un canvi de format− organitzats per l’Ajuntament de Lloret de Mar i l’Associació Popular d’Amics de la Cultura. En paraules del regidor de Cultura, Arseni Frigola, la idea és “organitzar el lliurament de premis complementat amb una proposta cultural i literària al Teatre de Lloret. Pensem que aquest equipament és un marc idoni per a aquest certamen”.

Continua llegint

Càritas d’Hostalric va repartir 1.479 lots d’aliments l’any passat

Càritas Parroquial d’Hostalric va repartir 1.479 lots d’aliments (22.943 quilos) durant el 2011, la procedència dels quals va ser, en un 74%, comprats per l’Ajuntament d’Hostalric i la resta van ser enviats pel Banc d’Aliments o recollits en campanyes fetes per la parròquia o de particulars. En comparació amb l’any 2010 s’han reduït els lots entregats en un 19% menys, ja que s’ha fet un control més rigorós.

Continua llegint

El pressupost pel 2012 de Hostalric ascendeix a 4 milions d’euros

El pressupost 2012 de l’Ajuntament d’Hostalric s’eleva a 4.003.727 euros i és la primera vegada que s’aprova amb el consens de tots els grups municipals. Aquest és un pressupost molt auster i de contenció. Les obres de restauració del castell són l’única inversió prevista amb un pressupost de 548.000 euros. Malgrat tot, aquesta actuació està supeditada a que es rebi una subvenció de 411.000 euros que es va acordar amb l’anterior govern central.

Continua llegint

Vidreres acollirà la Festa de Sant Antoni Abat el proper diumenge 12 de febrer

El municipi de Vidreres acollirà la Festa de Sant Antoni Abat el proper diumenge 12 de febrer durant tot el matí. Aquesta festa s’ha convertit en els darrers anys en una de les més participatives del municipi. Tant és així que, any rere any, compta amb més afluència de visitants vinguts d’arreu de la comarca. Els actes s’iniciaran amb el tradicional esmorzar per als cavallers als horts d’en Pere Pau, a partir de les nou del matí. Al voltant de les onze, hi haurà una concentració de cavalls al mateix lloc i un assaig de la passejada que oferiran a partir de les 12 hores..

Continua llegint

L’Ajuntament de Tossa corregirà les irregularitats de la comissaria

Davant de l’expedient sancionador obert a l’Ajuntament de Tossa de Mar per part de l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades, l’actual equip de govern municipal, format per TU i PSC, vol deixar clara la seva posició sobre el tema:

1.- Es tracten d’uns fets amb responsabilitat exclusiva de l’equip de govern de CiU, que poden comportar, segons diverses informacions, una sanció de 640.000 euros que hauríem de pagar entre tots els veïns.

Continua llegint

Arbúcies hissa l’estelada al balcó de l’Ajuntament

Foto: Ajuntament d’Arbúcies

El ple municipal extraordinari que es va celebrar ahir a Arbúcies va aprovar per assentiment la moció presentada pel col·lectiu «Arbúcies per la Independència», que adhereix la vila a l’Associació de Municipis per la Independència. Arbúcies ja forma part des d’avui mateix de l’Associació de Municipis per la Independència després d’un ple municipal simbòlic i emotiu que ha finalitzat amb l’hissada de la senyera estelada al balcó de l’ajuntament.

Continua llegint

Carme Capdevila (ERC) demana la posada en funcionament de les depuradores de Vidreres i Massanes

La diputada Carme Capdevila

El grup d’Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) al Parlament ha reclamat, en dues propostes de resolució que ha presentat aquesta setmana, que la Generalitat posi en funcionament immediatament les depuradores d’aigües residuals dels municipis de Massanes i Vidreres, a la comarca de la Selva. Com denuncia la diputada gironina Carme Capdevila, el retard de l’entrada en servei d’aquestes obres genera pèrdues econòmiques, alenteix l’adopció de mesures per resoldre els problemes en el sanejament i, a més, ha permès que fins i tot es produïssin robatoris en alguna de les instal•lacions ara en estat d’abandonament.

Continua llegint

Vidreres denuncia que l’antic govern va gastar un milió en estudis i projectes

El nou equip de govern de Vidreres, format per CiU i VST-ERC es troba realitzant una auditoria interna sobre el que es va encarregar durant el darrer mandat en temes d’estudis, informes tècnics i projectes. I pel que han pogut esbrinar fins ara, denuncia l’alcalde de Vidreres Jordi Camps (CiU) durant el període que va de l’any 2007 fins al 2011, el govern del PSC i ExV «es va gastar més d’un milió d’euros en estudis, informes tècnis i projectes». / Aquesta informació es pot llegir a www.diaridegirona.cat.

El Consell Comarcal de la Selva suspèn el transport escolar de demà divendres

El Consell Comarcal de la Selva ha suspès el transport escolar de demà divendres a causa de la neu que ha caigut a diverses poblacions en les últimes hores, segons ha informat el gerent del Consell Comarcal de la Selva, Joan Burjachs. Burjachs ha assenyalat que «aquesta decisió s’ha pres davant les advertències que s’han fet arribar a l’ens comarcal des de la Generalitat de Catalunya».

Continua llegint