Un total de 12 alumnes van participar en el taller de cistelleria organitzat pel Museu Guilleries de Sant Hilari Sacalm, el passat dia 3 de desembre. La sessió va anar a càrrec del mestre artesà cisteller Joan Farré Olivé. En aquesta sessió, els alumnes varen elaborar un cistell que el van batejar amb cistell Pou, que es va fer amb la tècnica de cul de creu.
L’Ajuntament d’Arbúcies i Coop57 preparen un acord de col·laboració per impulsar l’economia local
L’Ajuntament d’Arbúcies i la cooperativa Coop57 enllestiran aquest desembre el primer conveni de col·laboració entre un municipi català i l’entitat de finances ètiques i solidàries. La voluntat del municipi és que els serveis de finançament alternatiu de la cooperativa puguin arribar a Arbúcies i contribueixin al desenvolupament econòmic i social. L’acord pretén reforçar les eines financeres per respondre, des del mateix territori, a la crisi econòmica amb una base financera innegable.
La Cambra recorda al nou Govern espanyol el seu compromís d’acabar el desdoblament de la N-II
L’adjudicació definitiva del tram pendent de desdoblar de la carretera N-II va ser un compromís adquirit per tots els candidats gironins dels partits participants en les darreres eleccions generals. Així ho van manifestar a la Cambra de Comerç de Girona CIU, PSC, PP, i ERC-RCAT, en el decurs de les reunions de treball que es van mantenir amb la Corporació, i també ICV en reiterades declaracions públiques.
El desdoblament de la N-II entre Sils i Caldes de Malavella, ajornat en espera del canvi de govern
L’adjudicació definitiva del desdoblament de la N-II entre Sils i Caldes de Malavella (Selva) haurà d’esperar, com a mínim, fins a principis del 2012. El motiu d’aquest nou endarreriment no és altre que el canvi de govern estatal. I és que el PP ha ordenat que, de moment, Foment aturi les licitacions que té previstes, en espera d’estudiar bé els números i planificar les inversions per a la propera legislatura. Aquest tram, de 6,6 quilòmetres, porta aturat des del mes de juliol del 2009 i, des d’aleshores, la imatge que ofereix és la d’una carretera empantanegada amb estructures a mig fer. Els populars asseguren que la decisió de frenar l’adjudicació definitiva obeeix al procés de traspàs de poders.
El castell de Montsoriu guanya el primer premi Catalunya Nostra

Foto: José Fernández – AirCenter
Els grups municipals de Lloret estudien l’esborrany de la nova ordenança de civisme

Foto: Blanesaldia
Les farmàcies de Lloret eliminen les guàrdies a les nits
Amb el tancament de les urgències nocturnes del Centre d’Assitència Primaria, els farmacèutics lloretencs han decidit que no té sentit obrir les 24 hores, ja que a les nits només es pot anar a la farmàcia amb recepta i amb el tancament de l’ambulatori, no hi ha un metge que les faci. Segons Esteve Fàbregas, coordinador de les farmàcies de Lloret de Mar, s’han atès a una llei del Govern català que obliga que hi hagi una farmàcia oberta a 30 minuts del servei d’urgències. Per tant, els lloretencs i visitants que hagin de comprar un medicament a les nits hauran de fer-ho a Blanes, on estan obertes les 24 hores del dia les urgències nocturnes de l’hospital comarcal.
L’Ajuntament de Vidreres asfalta diversos carrers d’Aiguaviva Park
L’Ajuntament de Vidreres ha asfaltat diversos carrers d’Aiguaviva Park, segons ha explicat el tinent d’alcalde Eduard Adrobau. Aquesta actuació era molt necessària ja que són carrers en què el ferm estava molt malmès i no s’havia fet cap tipus de millora des de feia molts anys. De fet, tal com ha explicat el mateix Adrobau, el consistori té previst fer una segona actuació també a Aiguaviva Park per tal de millorar altres carrers que també es troben en molt mal estat.
El nou inspector de la via pública de Tossa retira en un mes i mig 40 vehicles abandonats
El nou servei de control de les activitats i de la via pública que ha posat en marxa recentment l’Ajuntament de Tossa ja comença a donar els seus fruits. I és que, en tal sols un mes i mig, ja s’han retirat dels carrers de la vila 40 vehicles que estaven abandonats, concretament 23 motocicletes i 17 cotxes. El regidor de Governació, Ricard Neras, afirma que “aquest nou servei millora l’eficàcia i eficiència municipal i actua en coordinació amb els serveis tècnics i la Policia Local, sense cost adicional”.
Arbúcies adjudica la nova biblioteca abans del dia 31 per no perdre uns ajuts d´1,5 milions d’euros
L’Ajuntament d’Arbúcies ha adjudicat les obres de la nova biblioteca que s’ubicarà a Can Delfí per 1,9 milions d’euros a l’empresa Art i Construcció. Ho va fer en l’últim ple i abans del dia 31 de desembre, data límit per poder-la adjudicar, ja que si no el consistori perdia1,5 milions en subvencions després d’exhaurir diferents pròrrogues donades per la Generalitat. / Aquesta informació es pot llegir a ww.diaridegirona.cat.
Els comerciants inicien la campanya de Nadal
S’acosten les festes de Nadal i, per tant, comença una època de compres. Per això les associacions de comerciants de la vila han començat campanyes amb l’objectiu de potenciar que la gent compri als establiments del municipi. L’Associació de Comerciants de Lloret de Mar durà a terme dues accions solidàries a través de la targeta Lloret Comerç i l’Obra Social de la Caixa. D’una banda, un percentatge de la compra anirà destinada a la Fundació Lauretum, que ajuda els malalts d’Alzheimer. D’altra banda, per un nombre de compres determinat, es regalarà al client una ampolla de cava de les Alegries, que l’associació ha comprat al veïnat de la zona que es dedica a mantenir una part important del patrimoni cultural i arquitectònic de Lloret.
Un total de 10 entitats de codesenvolupament de la Selva participen en unes jornades de formació a Vidreres
Un total de deu entitats de codesenvolupament de la comarca de la Selva van participar a Vidreres la passada setmana en unes jornades de formació, que s’han realitzat a la població de Vidreres durant el mes de novembre. En total, més d’una vintena de representants de les 10 entitats de codesenvolupament que hi ha a les diverses poblacions de la comarca han participat en aquest curs de formació.
Lloret insta les discoteques a tancar abans i de forma rotatòria per evitar aglomeracions
L’Ajuntament de Lloret de Mar vol oblidar els aldarulls protagonitzats per joves a la zona d’oci nocturn aquest estiu passat i per això, l’alcalde de Lloret de Mar, Romà Codina, ha demanat als propietaris de les discoteques del municipi fer tancaments alternatius amb vista a la temporada que ve. Una de les propostes que ha fet el batlle lloretenc és que tanquin abans i de forma rotatòria. / Aquesta informació es pot llegir a www.diaridegirona.cat.
L‘Ajuntament de Riudellots adquireix un generador elèctric de gran potència
L’Ajuntament de Riudellots de la Selva ha adquirit un generador elèctric de gran potència, segons ha informat la regidora de Medi Ambient i segona tinent d’alcalde, Carme Camps. Des de fa temps, l’equip de govern estava valorant l’adquisició d’un aparell d’aquestes característiques, tal com ha explicat la mateixa regidora. Finalment, i després d’estudiar-ho molt, l’equip de govern va creure oportú comprar un generador d‘aquestes característiques.
El castell de Montsoriu, considerat un dels millors de Catalunya

Robert Fauria, Carles de Montoliu i Marta Ferrusola van visitar el castell
