Els quatre grups de l’oposició a l’Ajuntament de Lloret de Mar, MILLOR, PSC, PP i ICV-EUiA, han presentat una moció conjunta per a demanar en el proper ple que es retorni el doble sentit de circulació en el passeig marítim. Volen que el canvi sigui immediat, per deixar el més aviat possible el sentit únic actual. Segons fonts de l’Ajuntament, la propera sessió és l’11 de juliol, quan s’aprovarà el cartipàs municipal.
Uns dies després, es convocarà un altre ple, on es tractarà la petició sobre el passeig marítim, entre altres punts. Tot i que CiU rebutja aquesta mesura, l’alcalde, Romà Codina, dóna la moció per «perduda», ja que les formacions de l’oposició sumen majoria. «Tinc clar que estem en minoria, però em sembla un acte d’irresponsabilitat fer la modificació en plena temporada», declara.
El cap de l’oposició, Marc Fuertes (MILLOR) respon que «seria irresponsable no demanar el canvi, veient els problemes que hi ha al passeig amb els autobusos». Aquest és el principal argument de l’oposició per reclamar que retorni la primera línia de mar al seu estat anterior. Toni García (ICV-EUiA) afegeix que «és urgent per evitar el caos que hi ha cada dia».

La diputada d’Esquerra Republicana de Catalunya (ERC), Carme Capdevila presentarà al Parlament una proposta de resolució per tal que es mantinguin els serveis de guàrdies en totes les Àrees Bàsiques de Salut de la comarca de la Selva interior. El director del Servei Català de Salut, Josep Maria Pedrosa, ha anunciat que la reordenació dels serveis d’urgències a tot el país és immediata. 

Divendres 1 de juliol
El talleret es va fer el passat dissabte, 25 de juny, al parc de Sant Salvador de Santa Coloa de Farners i va estar organitzat per la Confraria de la Ratafia amb la col·laboració de l’Ajuntament. Van participar més de 40 persones que van poder elaborar la seva ratafia fent servir la recepta del 30è aniversari del concurs i la festa de la ratafia, una recepta que ha estat ideada des de la Confraria de la Ratafia amb motiu d’aquest aniversari. Els participants no eren només de Santa Coloma ja que també hi van haver de Palafolls, Blanes, Ripoll, Girona i altres pobles de la comarca de la Selva. Al final del talleret es va lliurar un diploma a tots els participants.
El concurs de catifes de flors naturals ha projectat una vegada més la imatge més singular i bonica d’Arbúcies en una jornada assolellada i multitudinària. Els carrers s’han omplert des de bon matí per veure en acció les 25 colles de veïns i veïnes que han treballat de valent per oferir composicions creatives i innovadores, espectaculars, per resumir-les en una paraula: catifes abstractes i figuratives, dedicades al món natural, a la fauna i flora del Montseny i també reivindicatives. En definitiva, una mostra única i alhora heterogènia que ja fa temps que llueix el merescut epítet de Festa Tradicional d’Interès Nacional per la Generalitat de Catalunya.