Tossa de Mar aprova un pressupost de 10 milions d’euros

L’Ajuntament de Tossa de Mar aprovarà aquesta nit en sessió plenària el pressupost del consistori, que suma 10.072.142,59 euros. Aquest pressupost ve marcat per la mala situació econòmica que pateix l’Ajuntament. Per aquest motiu, lamentablement, no hi podrà haver inversions directes en aquest exercici. A més, just abans del pressupost, s’aprovarà un nou Pla de Sanejament –el tercer en cinc anys- que tindrà l’objectiu de millorar la situació econòmica del consistori.

Continua llegint

L’Ajuntament de Santa Coloma aposta per les xarxes socials

Aquests dies la regidoria de Comunicació de l’Ajuntament de Santa Coloma de Farners ha posat en marxa les seves pàgines a Facebook i Twitter (@scfarners)amb l’objectiu de mantenir informat a tothom de tot allò que succeeix a la capital de la Selva. Conscient de la revolució informativa i de comunicació que representan les xarxes socials, a on s’hi troba tothom, l’Ajuntament s’ha decidit a formar part d’aquests nous canals socials per afavorir un intercanvi d’informacions, suggeriments, propostes i debat.

Continua llegint

Eliminats 560 crancs exòtics del Montseny i de les Guilleries

La nit de divendres passat [per l’1 de juliol de 2011], voluntaris del Cercle d’Amics dels Parcs Naturals van col·laborar en una acció per eradicar crancs exòtics invasors que es troben en rius del Parc Natural del Montseny i de l’Espai Natural de Guilleries –Savassona i que posen en perill les poblacions de cranc autòcton. / Aquesta informació es va publicar el 4-7-2011 i es pot llegir a www.ecodiari.cat.

El nou Auditori municipal de Santa Coloma de Farners es posa en marxa amb un espectacle de dansa

Foto: La Selva Comunica

Demà divendres Santa Coloma de Farners recuperarà L’Auditori Municipal, un important equipament que ha estat totalment remodelat i adaptat a les necessitats actuals. L’Auditori es posa en marxa amb l’espectacle Show, de la companyia Impàs Dansa, una activitat que s’emmarca en el cicle Paraules Nocturnes que impulsa la regidoria de cultura i Òmnium Cultural.

Les obres de reforma de l’Auditori Municipal han representat una inversió de 1.623.844 euros, dels quals 707.342 euros els ha aportat la Generalitat, a través del Pla Únic d’Obres i Serveis del Departament de Governació i Administracions Públiques. El nou auditori té un aforament per a 270 persones, de les quals sis estan especialment reservades per a persones amb minusvàlides i problemes de mobilitat. 

Després de l’estiu el passeig marítim de Lloret tornarà a tenir doble circulació

Imatge del ple de l’Ajuntament de Lloret de Mar

El passeig marítim tornarà al doble sentit de circulació, però el canvi no serà efectiu fins que no acabi la temporada. Així ho va acordar el passat dilluns l’Ajuntament, en un dels dos plenaris que es van dur a terme a Lloret. L’altre va servir per donar compte del nou cartipàs, que, segons fonts municipals, redueix en un 18% les retribucions salarials de l’equip de govern.

Continua llegint

Les retribucions dels polítics de Tossa es redueixen més d’un 32% respecte a l’anterior mandat

L’alcaldessa de Tossa Gisela Saladich

L’actual equip de govern de Tossa de Mar, format per TU i PSC, ha fet públiques les quanties assignades a alcaldessa i regidors, tant del govern com de l’oposició. El cost total anual d’alcaldessa, Gisela Saladich, i resta de regidors serà de 168.571,70 euros, el que representa 81.428,30 euros menys que a l’anterior mandat, és a dir, que hi ha una reducció general del 32,57 %. Només l’alcaldessa Saladich tindrà dedicació exclusiva i percebrà una retribució mensual de 3.495 euros.

Continua llegint

Mulla’t per l’esclerosi múltiple a Santa Coloma de Farners

La piscina municipal de Santa Coloma de Farners es va adherir a la campanya Mulla’t per l’Esclerosi Múltiple que es va fer ahir diumenge arreu de piscines, platges i clubs nàutics del país. L’Ajuntament va decidir decidir destinar a la Fundació per l’Esclerosi Múltiple la recaptació de la piscina municipal que es va fer durant el dissabte i diumenge. A la jornada van participar veïns de Santa Coloma que són membres de la Fundació. El regidor d’esports, David Julià, va participar en el Mulla’t i va lliurar els diplomes acreditatius.

Continua llegint

L´alcaldessa de Tossa s´apuja el sou un 133% perquè tindrà dedicació exclusiva

L’alcaldessa de Tossa de Mar, Gisela Saladich (TU) s’ha apujat el sou fins als 3.495 euros (un 133%) perquè, segons ella, tindrà «dedicació exclusiva». L’exalcaldessa Imma Colom (CiU) només feia mitja jornada, per la qual cosa percebia un sou de 1.500 euros. «Jo no és que m’apugi o m’abaixi el sou sinó que he demanat la dedicació exclusiva perquè estic les 24 hores a l’Ajuntament i, per tant, tinc el dret de cobrar-ho», va apuntar Saladich. / Aquesta informació es pot llegir a www.diaridegirona.cat.

El Govern manté el tancament de les urgències a La Selva Interior

Els diputats Dolors Camats i Joan Boada

El Govern ha respost a la pregunta parlamentària del diputat ecosocialista Joan Boada del passat mes de maig respecte del tancament dels serveis d’urgències de La Selva Interior justificant la decisió en motius tècnics i al·legant una bona acceptació dels professionals i usuaris del servei. 

El passat mes de maig el diputat d’ICV-EUiA, Joan Boada, va adreçar al Govern una pregunta parlamentària respecte del tancament dels serveis d’urgències a La Selva Interior. La raó va venir motivada per l’anunci als alcaldes de la zona del tancament dels serveis d’urgències amb una afectació a 10 municipis i més de 20.000 habitants.

Continua llegint

Robert Fauria (CiU) és el nou president del Consell Comarcal de la Selva

Robert Fauria

El Consell Comarcal de la Selva es va constituir ahir en un ple on s’ha nomenat Robert Fauria i Danés (CiU), nou president per la nova legislatura 2011-2015 . El nou govern ha estat possible gràcies a l’acord entre CiU i ERC, que van obtindre 12  i 6 consellers respectivament. En la votació, els grups de CiU, ERC i PSC han votat a favor de la investidura de Robert Fauria. Per la seva banda, ICV-Verds, PP , FIG( Federació d’Independents) i El Millor s’han abstingut en la votació.

Els noms dels consellers que formen part de l’equip de govern per part de Convergència i Unió són els següents: l’alcalde de Sant Hilari Sacalm, Robert Fauria; l’alcaldessa d’Amer, Alba Serra; l’alcaldessa de Vilobí d’Onyar, Olga Guillem; l’alcalde de Caldes de Malavella, Salvador Balliu; l’alcalde Sant Feliu de Buixalleu, Josep Roquet; la regidora de Maçanet de la Selva Natàlia Figueras; la regidora de Riudarenes Montse Serra; l’alcalde d’Hostalric, Josep Antoni Frias; l’alcaldessa de Brunyola, Anna Maria Mascort, i els regidors de Tossa de Mar Josep Antoni Hervias i Emili Oller.

Continua llegint

El número 4 del PSC de Lloret de Mar deixa el grup i passa a ser no adscrit

Discurs de Joan Bernat (PSC) el 18-6-2011

El regidor del Partit dels Socialistes de Catalunya (PSC) i número quatre a la llista a les eleccions municipals per Lloret de Mar Josep Cortés Rovira ha decidit abandonar la formació però, a la vegada, va entrar ahir al matí un escrit al registre de l’Ajuntament de Lloret, on reclama el seu ingrés al grup mixt de la corporació municipal, només un mes i mig després de les eleccions municipals. / Aquesta informació es pot llegir a www.diaridegirona.cat.

L’alcalde de Lloret distribueix el cartipàs municipal en quatre grans àrees

Ajuntament de Lloret de Mar

L’Alcalde de Lloret, Romà Codina ja té definida la distribució de les àrees de govern que gestionaran els seus set regidors i el regidor d’Esquerra. Codna està convençut que «hem creat un cartipàs basat en criteris d’eficiència i que constarà de quatre grans àrees integrades per departaments interrelacionats. Pensem que d’aquesta manera podrem optimitzar recursos i realitzar una gestió més eficaç».

Aquestes quatre grans àrees són:

Continua llegint