
Foto: Ajuntament de Lloret de Mar

Foto: Ajuntament de Lloret de Mar
Tot i que la capital de la Selva no es veu afectada per aquesta retallada atès que la reunificació es fa al CAP de Santa Coloma de Farners, el ple de l’Ajuntament va aprovar ahir a la tarda per unanimitat solidaritzar-se amb els municipis afectats. En aquesta moció s’indica que la reunificació dels serveis d’urgències mèdiques en horari nocturn suposa una clara pèrdua de qualitat en l’atenció mèdica dels nostres conciutadans i del pobles afectats.

Pi ubicat en una roca de la platja de Tossa
Veïns contraris al tancament de les urgències nocturnes als Centres d’Atenció Primària (CAP) de la Selva interior protagonitzen aquest dilluns a la nit una tancada als ambulatoris dels seus pobles per protestar contra aquesta mesura del Departament de Salut. Si la policia no els desallotja, passaran la nit als CAP amb la intenció d’abandonar-los aquest dimarts a les vuit del matí per no interferir en la seva activitat. Les protestes han estat convocades per moviments veïnals als centres de Breda, Anglès, Sant Hilari, Sils, Vidreres, Hostalric i Arbúcies. / Aquesta informació es pot llegir a www.naciodigital.com.
l’Obra Social ”la Caixa, la Diputació de Girona i l’Ajuntament d’Hostalric inicien noves actuacions de restauració de les ribes de la Tordera i de la riera d’Arbúcies al seu municipi. Hostalric disposa d’una important zona natural delimitada pel riu Tordera i la riera d’Arbúcies, que forma un aiguabarreig entre ambdós cursos, i que està declarada espai PEIN i inclosa dins la Xarxa Natura 2000.
Amb el suport de l’equip de Govern, l’oposició de CIU i de la CUPA i l’abstenció de ERC, el ple de l’Ajuntament d’Arbúcies, ahir en el plenari, va aprovar inicialment el pressupost de 2011 i la plantilla de personal. La regidoria d’Hisenda va elaborar una proposta molt restrictiva i va rebaixar en un 3,26% la despesa general per tal de fer front als compromisos econòmics heretats de la gestió de l’anterior govern i consignats a l’auditoria financera. La previsió de despesa baixa a vuit milions (8,010), tot i assumir 350.000 euros de factures no comptabilitzades del 2010 i l’enderroc de l’hotel de Sant Climent per import de 154.000 euros.
L‘alcaldessa de Riudellots de la Selva, Montserrat Roura, es va reunir amb l‘alcalde de Caldes de Malavella, Salvador Balliu el passat 30 d’agost per tractar diversos temes que afecten ambdós municipis. En el transcurs d‘aquesta reunió han revisat les condicions del conveni del Centre de Serveis per a la Gent Gran de Riudellots de la Selva. Tot seguit, Balliu juntament amb Roura van visitar les instal·lacions del Centre de Dia per tal de conèixer in situ quin és el seu funcionament.

Foto: Nova Radio Lloret
Vidreres va tornar a recuperar ahir l'»encierro» amb un recorregut curt i ràpid, sense incidències i amb molts curiosos que en volien ser espectadors o participants actius. La tradicional cursa davant vaquetes, que feia 11 anys que no es convocava i recuperada coincidint amb el vint-i-cinquè aniversari del correbou, va atreure unes 1.200 persones als carrers del trajecte i a la zona tancada del final, on els més atrevits van restar una estona esquivant els animals abans que fossin retirats definitivament. / Aquesta informació es por llegir a www.diaridegirona.cat.
L’alcalde, Romà Codina, i el regidor de Comerç, Jordi Orobitg, s’han reunit recentment amb representants de la comunitat índia de comerciants de Lloret de Mar. Aquest col·lectiu, com és sabut, té un important pes en el comerç local. L’objectiu de la reunió era conèixer de primera mà els interlocutors d’aquest col·lectiu, establir-hi un contacte directe i tractar diferents temes vinculats a la seva activitat comercial.

Seu del Consell Comarcal de la Selva

Centre d’Atenció Primaria de Breda / Foto: José Fernández
Pel que fa a la comarca de la Selva, aquesta es la proposta del socialistes:
L’Ajuntament de Lloret de Mar va aprovar ahir en un ple extraordinari, que havia sol·licitat el [partit polític local] MILLOR, un seguit de mesures amb l’objectiu de millorar la seguretat i la imatge turística del municipi, però sense el suport precisament d’aquest grup municipal que va abandonar el ple abans de finalitzar la sessió. / Aquesta informació es pot llegir a www.diaridegirona.cat.
L’Ajuntament de Lloret de Mar celebrarà avui a les 20 hores un ple extraordinari amb un únic punt del dia: consensuar una sèrie de mesures tendents a millorar la seguretat ciutadana i la qualitat turística de la població.

Balconada de l’Ajuntament de Tossa de Mar