Els ajuntaments d’Arbúcies, Sant Hilari Sacalm i Espinelves han engegat una recollida de firmes perquè el nou canal Esport3 de Televisió de Catalunya es pugui veure el més aviat possible en aquests municipis, una situació que actualment no es produeix i que significa un greuge comparatiu respecte la gran majoria de ciutadans de Catalunya que sí que tenen accés a aquest canal.
Estat de les fonts de Sant Caloma de Farners
Les fonts naturals de Santa Coloma de Farners són aptes per al consum humà, menys cinc d’elles: la Font de ca l’Oller, la Font del Roure, la Font del carrer Calau, la Font de la Pau i la Font de Farners, segons ha informat l’Ajuntament de la població. Els últims anàlisis periòdics que s’han realitzat a les aigües provinents de les fonts naturals de la població qualifiquen l’aigua d’aquestes cinq fonts com a no aptes per al consum. Cal recordar que l’aigua provinent de fonts naturals no està connectada al sistema de distribució municipal i per la seva pròpia naturalesa és una aigua sense garanties sanitàries. Per aquest fet, l’Ajuntament realitza anàlisis periòdics per tal de controlar-ne la qualitat. Els resultats analítics periòdics es podran consultar a través de la web municipal: www.scf.cat.
Neu a Sant Hilari Sacalm

La neu ha quallat a Sant Hilari Sacalm
Fins aquest migdia, la cota de neu ha anat baixant al llarg d’aquesta passada nit i matinada fins a situar-se entre els 500 i 600 metres, tot i que puntualment a la meitat nord del Prelitoral la cota de neu ha baixat fins als 300 o 400 metres.
Incendi en una pastisseria de Santa Coloma de Farners
Un incendi en una cambra frigorífica d’una pastisseria de Santa Coloma de Farners ha mobilitzat aquest dimecres a la nit fins a deu dotacions dels Bombers de la Generalitat. El foc va començar al voltant de dos quarts de deu de la nit i finalment va afectar la cambra frigorífica només, tot i que en un inici els bombers van rebre l’avís que s’estava cremant tot el local. Finalment, la pastisseria, situada a la Plaça de l’Església de Santa Coloma de Farners, ha quedat molt afectada pel fum i l’incendi no ha causat cap ferit ni intoxicat, segons han explicat aquest dijous els Bombers de la Generalitat.
Tossa crea una comissió consultiva que treballarà per millorar la política turística del municipi
Dins la dinàmica habitual de la regidoria de Turisme de Tossa de Mar de reunir-se diverses vegades l’any amb els empresaris turístics locals, durant el mes de febrer s’han celebrat les dues primeres reunions del 2011 amb els propietaris i gerents d’allotjaments, restaurants, bars i oferta turística complementària, per tal d’informar-los i mantenir-hi un diàleg sobre diverses qüestions.
L’Ajuntament de Lloret estrena nou disseny a la pàgina web
L’Ajuntament de Lloret ha renovat de dalt a baix la pàgina web del consistori. L’adreça és la mateixa de sempre: www.lloret.cat, però s’ha reorganitzat el disseny i l’accés als continguts. Ignasi Riera, regidor de Participació Ciutadana, assegura que «ara la pàgina inicial és més visual, gràfica i accessible, així com senzilla d’entrendre i interactiva» i afegeix que «volem que s’utilitzi més, ja que cada cop té més continguts».
A la web de l’Ajuntament hi ha notícies sobre Lloret, com el trasllat de la biblioteca, les reformes de trànsit al passeig marítim o la inauguració de la Masia de Can Saragossa. També hi ha ofertes públiques de feina, així com cursos i l’agenda d’activitats.
La pàgina inclou una visita guiada per Lloret i una fotografia de 360 graus de gran nitidesa. La web rep a l’any 200.000 visites, tant d’Espanya com de la resta del món, concretament de 106 països diferents.
La Fira Festa de la botifarra dolça va aplegar 3.000 visitants a Salitja
La XIV edició de la Fira Festa de la botifarra dolça va aplegar durant la jornada d’ahir 3.000 visitants a Salitja, que han pogut participar a les diferents activitats programades.
De bon matí, a les 9, s’ha iniciat la ruta guiada pel volcà de la Crosa a la qual han assistit més un centenar de persones de totes les edats.
Al llarg d’aquesta visita s’ha pogut conèixer des del punt de vista geològic i mediambiental el valor d’aquest volcà que té el cràter més gran de la península Ibèrica.
El ministeri de Medi Ambient aprova l’ordenació urbanística de la façana de Tossa
Vistes les declaracions del grup municipal del PSC a l’Ajuntament de Tossa de mar, que han publicat alguns mitjans d’informació en relació a l’informe del servei de costes de l’Estat sobre el projecte d’ordenació urbanística de la façana marítima de Tossa, l’Ajuntament, governat per CiU, es veu en l’obligació de desmentir-les, posant de manifest el següent:
Fira Festa de la Botifarra Dolça a Salitja
Salitja acollirà demà diumenge 27 de febrer la XIV Fira Festa de la Botifarra Dolça, un esdeveniment que gira al voltant d’aquest producte i dels valors que se li associen: tradició, cultura, bona cuina i catalanitat. Per acompanyar la Fira, s’han programat diferents iniciatives com ara les Jornades Gastronòmiques de la cuina de la botifarra dolça i la II Nit gastronòmica de la botifarra dolça. Les Jornades Gastronòmiques de la cuina de la botifarra dolça permet degustar diferents plats elaborats amb botifarra dolça als restaurants que hi col·laboren durant la setmana anterior a la Fira (del 21 al 26 de febrer).
Josep Frias és nomenat candidat a l’alcadia d’Hostalric per CiU
El Centre Polivalent Serafí Pitarra d’Hostalric va ser l’escenari ahir divendres de la presentació de Josep Frias com a candidat a la reelecció en les eleccions municipals del 22-M.
Va assistir el conseller d’Agricultura, Josep Maria Pelegrí, representants de Convergència i Unió (CiU) a les comarques gironines, diputats i alcaldes de la comarca que van voler donar el seu recolzament a l’actual alcalde d’Hostalric.
Josep Frias va accedir a l’alcaldia d’Hostalric en les eleccions municipals del 2007. Actualment té les responsabilitats de Governació, Turisme i Promoció Econòmica del govern municipal.
Vidreres desenvoluparà un pla d’accessibilitat i mobilitat al municipi
L’eliminació de barreres arquitectòniques, la millora dels accessos i de la mobilitat era un dels objectius que es va marcar l’equip de govern de l’Ajuntament de Vidreres (PSC) en la darrera campanya electoral. Ara, aquest pla s’anirà executant per fases, per poder afrontar la despesa econòmica que representa la seva implantació.
El candidat socialista a l’alcaldia de Lloret aposta per fer un replantejament de la mobilitat
L’alcaldable pel PSC de Lloret de Mar, Joan Bernat Pané, aposta per fer un replantejament de les reformes en termes de mobilitat que ha estat portant a terme l’actual equip de govern al municipi. Bernat critica tant la improvisació de les mesures portades a terme obeïnt a terminis electorals o de cobrament de subvencions, com la poca sensibilitat a l’hora d’aplicar l’element corrector del territori abans de portar a terme una política amb un impacte d’aquest tipus.
Els darrers canvis en termes de mobilitat a l’Avinguda Just Marlés amb la voluntat de valorar i dinamitzar aquest espai esgrimits pel regidor de Medi Ambient Ignasi Riera (CiU) només han aconseguit crispar els ànims de molts lloretencs què veuen com la seva opinió no ha estat escoltada per l’equip de govern i els seus comerços en reben les consequències dia rere dia.
Concentració i manifestació el proper 12 de març a favor de la finalització de les obres de la N-II
El Consell Comarcal de la Selva amb col·laboració amb els ajuntaments de de Maçanet de la Selva, Caldes de Malavella, Sils i Vidreres han convocat un acte pacífic per exigir d’una vegada per totes el desdoblament de l’N-II al seu pas per la comarca de la Selva.
Es farà a l’esplanada del restaurant Touring, el dissabte 12 de març a las 11 hores. L’acte consistirà en una concentració i manifestació al peu de carretera de l’N-II, sense que això representi cap tall de trànsit. En aquest acte s’hi ha convidat, a més dels alcaldes, diputats, senadors i representants polítics de les diverses administracions.
L’Ajuntament d’Hostalric ha rebut una subvenció per a l’adquisició d’equipaments audiovisuals
L’Ajuntament d’Hostalric ha rebut una subvenció de 1.864 euros del Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació per a finançar l’adquisició d’equipaments audiovisuals destinats al Centre Cultural Serafí Pitarra. Gràcies a aquesta aportació s’ha pogut adquirir material audivisual per a la projecció de continguts digitals i altres programacions realitzades durant aquest any 2010. Aquesta subvenció s’ha aconseguit gràcies a la col·laboració del Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació de la Generalitat de Catalunya i el Ministeri de Cultura.
Xavier Crespo renuncia al possible nomenament com a secretari de seguretat
Xavier Crespo, alcalde de Lloret de Mar, ha decidit renunciar al seu possible nomenament com a secretari de seguretat. D’aquesta manera, l’alcalde de Lloret tanca la possibilitat a un càrrec que, des del passat mes de desembre, el perfilava com a nou secretari de seguretat. «Passades aquestes setmanes de preparació del relleu a la candidatura de Lloret he decidit renunciar a l’oferiment de nomenament com a secretari de seguretat. Centraré els meus esforços en acabar la meva legislatura com alcalde i continuar com a diputat de CiU al Parlament de Catalunya». Amb aquestes paraules Xavier Crespo deixa clar que es mantindrà com alcalde fins el mes de maig, complint el compromís que va fer als lloretencs i lloretenques l’any 2007.
Xavier Crespo és alcalde des de l’any 2003. Les passades eleccions va tornar a encapçalar la llista de CIU que, sota el seu lideratge, va obtenir majoria absoluta.
