Alumnes de Geografia de la UdG trien Blanes per fer el projecte de final de carrera

Els estudiants de Geografia es van reunir amb l’alcalde Josep Marigó

Un grup d’alumnes de cinquè curs del Departament de Geografia de la Universitat de Girona estan fent el seu projecte de final de carrera sobre Blanes. L’objectiu és fer un Pla Estratègic sobre el futur desenvolupament del municipi: els seus punts forts i els seus punts febles, així com les possibilitats de projecció que té. En total són 13 els alumnes que aquests darrers dies s’han traslladat a Blanes per mantenir sobre el terreny diverses entrevistes i visites amb agents econòmics, socials i culturals del municipi.

Continua llegint

Ordre del dia del ple de l’Ajuntament de Blanes del proper dijous

El ple se celebrarà el dijous 23 de febrer a partir de les 20h. a la Sala de Plens de l’Ajuntament

I Part – resolutiva Propostes de Secretaria

1.-  Aprovació de l’acta de la sessió anterior corresponent al dia 26 de gener de 2012.

2.-  Donar compte de resolucions judicials i d’altres temes d’interès municipal

Propostes d’acord de la Comissió Informativa General i d’Urbanisme

Continua llegint

La concentració de cotxes clàssics d’Arbúcies es converteix en la més multitudinària de Catalunya

Foto: Ajuntament d’Arbúcies

La quarta concentració de vehicles clàssics d’Arbúcies va superar totes les expectatives al reunir prop de 500 cotxes i unes 2.000 persones que van poder gaudir d’una jornada dedicada exclusivament al motor i de l’oferta lúdica i cultural de la vila.

Continua llegint

Moció d’ICV-EUiA de Blanes per demanar la creació d’un servei municipal d’intermediació hipotecària

El regidor Joan Salmerón defensarà la moció

El Grup Municipal de ICV-EUiA a l’Ajuntament de Blanes presentarà el proper dijous, durant la celebració del ple de l’Ajuntament de febrer, aquesta moció que reproduïm en la seva integritat:

En el darrer ple de gener de l’Ajuntament de Blanes va quedar palès el suport unànime de tots els grups municipals en pro de solucionar i treballar per la defensa del dret a l’habitatge de tots els ciutadans i ciutadanes de Blanes. És urgent i necessari continuar concretant les mesures i propostes que aturin el patiment de moltes famílies de la nostra ciutat, afectades per desnonaments i hipoteques de per vida.

Continua llegint

Prop de 1.700 persones participen a la Rua de Carnestoltes de Blanes

L’acte central del Carnestoltes de Blanes – Costa Brava Sud 2012 va ser la rua de la tarda del passat diumenge, en la qual van desfilar unes mil set-centes persones i centenars d’espectadors que es van aplegar als carrers del municipi. De les vint-i-nou carrosses i comparses de Blanes i de diverses poblacions de Girona i Barcelona. Hi havia set comparses de Blanes, quatre de Lloret, tres de Tossa, tres de Malgrat, tres de Tordera, dues de Pineda, dues de Riells i Viabrea, una de Palafolls, una de Calella, una de Massanes i una de Fogars de la Selva.

Continua llegint

El pagesos denuncien una onada de robatoris a Blanes

Foto: José Fernández

La vintena de pagesos de Blanes viuen amb l’ai al cor per l’augment del nombre de robatoris de què són objecte. I ja n’estan tips. Els furts van començar fa un parell d’anys, però d’un temps encà han tornat amb força, segons denuncien. Gairebé la totalitat dels pagesos s’hi han vist afectats. Fa uns dies, els agricultors de Blanes i altres municipis de l’Alt Maresme –Palafolls i Malgrat de Mar, sobretot– es van reunir amb els responsables policials. Els Mossos d’Esquadra els van demanar que sempre que hi hagi un robatori, els el denunciïn. / Aquesta informació es pot llegir a www.elpuntavui.cat.

Notícia relacionada: «M’han robat el que guanyo en un any», publicat en www.elpuntavui.cat.

Prop de 8.000 persones s’han manifestat a Girona en contra de la reforma laboral

La manifestació, que ha transcorregut sense incidents, ha anat encapçalada per una pancarta amb el lema «Ni reformes laborals ni retallades». En el moments dels parlaments no s’hi cabia de la gent que hi havia a la Plaça del Vi, i molta ha optat per marxar abans d’hora o quedar-se pels voltants. Aquesta reforma és un atac brutal al diàleg social i una aposta per l’acomiadament fàcil i barat.

Continua llegint

Recollides en un document les inquietuds dels joves de Blanes més actius

Foto: Aitor Roger

L’àrea de Joventut de l’Ajuntament de Blanes ha divulgat les dades més destacades recollides en la jornada participativa que es va realitzar a finals del passat mes de novembre, al casal de joves Espai Creatiu Morralla.

Aquesta jornada va consistir en la reflexió, debat i posterior recollida de propostes sobre àmbits essencials de la vida dels joves: l’educació, l’oci, cultura i hàbits saludables; què significa ser jove i l’emancipació: treball i habitatge.

Continua llegint

La Costa Brava es promociona a la fira de turisme Navartur 2012

Del 17 al 19 de febrer se celebra al Palau de Congressos i Exposicions de Baluarte de Pamplona, Navarra, la fira de turisme més important del nord de l’Estat espanyol, Navartur 2012, amb la presència de deu entitats i empreses turístiques de la demarcació de Girona. La present edició de la fira preveu assolir la xifra de 30.000 visitants.

Aquest migdia s’ha inaugurat Navartur 2012 amb la presència de Jaume Torramadé, president de la Diputació de Girona i del Patronat de Turisme Costa Brava Girona,  Miquel Calm, vicepresident de la Diputació de Girona, Carles Pàramo, alcalde de Roses, i d’autoritats de Pamplona i navarreses entre les que hi havia Yolanda Barcina, presidenta de la comunitat foral de Navarra.

Continua llegint

Dimiteix el president de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva

Carles Manté ha presentat la seva dimissió com a president de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva. Ho va comunicar el passat 9 de febrer als membres del Consell Rector de l’organisme sanitari que gestiona els hospitals de Calella i Blanes, al·legant motius personals. Fonts de la Corporació ha confirmat que la dimissió no es farà efectiva fins que el Servei Català de Salut no cobreixi la vacant que deixarà dins el Consorci Sanitari de la Selva. Manté el representava dins el Consell Rector de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva que el va elegir ara fa quatre anys.

Blanes va generar 156 queixes i consultes al Síndic en 2011, el triple que Lloret

Blanes va tornar a liderar el 2011 en el conjunt de les comarques gironines les queixes i consultes realitzades per veïns al Síndic de Greuges, segons es reflecteix en l’informe anual de la institució, que aquesta setmana ha presentat el síndic Rafael Ribó en el Parlament de Catalunya. En total, Blanes va generar 64 queixes i 92 consultes, xifra només superada per la Girona (131 queixes i 149 consultes). El 2010 la ciutat va generar 45 queixes.

Continua llegint