La Marxa sortirà demà diumenge a les 9 del matí del patis de les escoles de Vilobí d’Onyar i ofereix dos recorreguts de diferent nivell d’exigència física, de 9 km i 15 km respectivament, que combinen terra i asfalt. El primer va fins a les Fonts de Salitja i el segon fins al volcà de la Crosa. Al final de la Marxa, hi haurà una botifarrada i obsequis per a tothom. El preu d’inscripció és de 7 euros.
La Marxa Popular de Vilobí va aplegar, en l’edició de l’any passat, gairebé 1600 caminants i marxaires. Enguany, l’organització s’ha plantejat superar aquest nombre de participants donat que la Marxa s’ha convertit, des de ja fa anys, en una de les cites obligades dels amants de l’activitat a l’aire lliure no només de la comarca de La Selva, sinó de tota la província de Girona i Catalunya.

El Govern de la Generalitat va nomenar ahir Ivan Tibau i Ragolta, de 37 anys, nou secretari general de l’Esport. Tibau es regidor d’Esport i Via Pública a l’Ajuntament de Lloret de Mar, càrrec que deixarà els propers dies. Tibau substituirà Anna Pruna al capdavant d’un departament, que per primera vegada tindrà un exesportista com a màxim responsable.
L’avaluació sobre el projecte de dinamització dels centre cívics de Lloret de mar posa de manifest que el nombre d’usuaris dels centres cívics del municipi (Can Carbó, El Molí, Can Sabata, Can Ballell, l’Antic local de les aigües, l’espai Fòrum, l’UEC (Molí) i el Rieral) s’ha multiplicat per 15 en quatre anys, segons ha informat l’Ajuntament.
Avui a les 17,30 h es farà a la Casa de Cultura de Tossa de Mar la inauguració de l’exposició «La Guerra del Francès a les comarques gironines», organitzada pel Patronat Francesc Eiximenis de la Diputació de Girona i comissariada per Genís Barnosell Jordà, professor d’història contemporània a la Universitat de Girona. Auesta mostra es podrà visitar del 15 de gener al 27 de febrer de 2011, de dilluns a divendres, de 10 a 19 h.
L’Ajuntament de Lloret i Càrites, juntament amb altres entitats i administracions col·laboradores, ha posat en marxa aquesta setmana un centre de distribució d’aliments per a les persones més necessitades. La població té en l’actualitat poc més de 3.000 aturats.
El proper diumenge 9 de gener els Veïns de les Alegries de Lloret de Mar organitzaran la Festa del Traginer, que aplega cada any més de 300 persones. Com a novetat d’enguany, s’incorpora la llegenda del traginer. A 3/4 d’1 del migdia, a dalt d’un carro restaurat amb vestuari d’època i amb la moneda reproduïda d’aquell temps, en Fermí Reixach i el també actor lloretenc Paco Moreno escenificaran la llegenda del traginer.