La Cellera de Ter acull els dies 2 i 3 de juliol el Festival d’Art Digital i Electrònica

La Cellera de Ter (Selva) acollirà els dies 2 i 3 de juliol la segona edició del Festival d’Art Digital i Electrònica (FADE). Hi haurà molta música electrònica, però també s’hi programen xerrades, tallers, demostracions i s’hi projecten pel·lícules. Totes les activitats són gratuïtes.

Les activitats del FADE es repartiran entre el teatre, la placeta dels gronxadors, la pista del Centre, darrera l’església i el polígon industrial. El Festival va dirigit a tothom qui tingui ganes de passar-s’ho bé i a tothom qui senti un xic de curiositat per veure i escoltar el que s’està fent actualment, a nivell artístic, gràcies als ordinadors i les noves tecnologies. En l’edició d’aquest any hi haurà més de 20 actuacions. Aquest és el programa del FADE 2010:

Continua llegint

La Generalitat reforça el servei de bus entre Lloret de Mar i Girona

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) ha reforçat l’oferta de transport públic col·lectiu que enllaça Lloret de Mar amb Girona, per tal de respondre adequadament a les necessitats detectades en aquest corredor. En aquest sentit, a partir de dilluns 28 de juny, s’ofereixen 6 expedicions més, de dilluns a divendres feiners, que se sumaran a les 20 sortides existents de la línia que actualment connecta ambdues poblacions, passant també per Vidreres, Sils i Mallorquines, gestionada per l’empresa Autocars R. Mas.

Continua llegint

Es posa en marxa a la Selva la Junta Arbitral de Consum de Catalunya

La Junta Arbitral de Consum de Catalunya (JACC) ha celebrat avui a Santa Coloma de Farners, on està ubicada a l’oficina de Consum del Consell Comarcal (OCIC) de La Selva, les primeres vistes arbitrals en matèria de consum.

En aquesta sessió s’han resolt cinc reclamacions de consumidors de la comarca contra Orange, Vodafone i Movistar. 

Així, a partir d’ara, es guanya en proximitat ja que els consumidors i empresaris de la comarca no hauran de desplaçar-se a Girona capital per realitzar arbitratges.

 

Continua llegint

L’alcadessa de Vidreres emet un ban per demanar a la població que estalviï aigua

En els darrers anys es va demanar des de l’Ajuntament la vostra col·laboració per poder tenir una cura especial davant l’alt risc d’incendis forestals al nostre terme municipal i adoptar mesures destinades a l’estalvi d’aigua potable. Vidreres, degut al fort creixement que ha sofert els últims temps, sovint pateix períodes on hi ha problemes de subministrament. I encara i les pluges caigudes durant aquesta primavera, l’Ajuntament abasteix els seus veïns i veïnes de pous subterranis, per tant, aquestes pluges no produeixen més cabdal en aquests pous.

Continua llegint

Treball subvenciona un curs de formació que permet l’empresa Vidreres Llet ATO contractar 13 persones

La consellera de Treball, Mar Serna, va lliurar el divendres 25 de juny els diplomes de formació en processament de llet a les 13 persones (10 homes i 3 dones) que han acabat un curs de formació de l’empresa Vidreres Llet ATO subvencionat pel Departament de Treball, mitjançant el Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC), i que els permetrà ser contractades per aquesta companyia.

L’acte de lliurament dels diplomes es va portar a terme a les instal·lacions de l’empresa a Vidreres, i, a més de la consellera de Treball, va comptar amb la presència del president d’ATO, Jaume Pont, l’alcaldessa de Vidreres, Ruth Rosique, i el director del SOC, Joan Josep Berbel.

Continua llegint

Torna el bus nocturn que connecta Blanes, Lloret y Tossa durant l’estiu

La iniciativa, que començarà aquest dissabte 26 de juny, pretén oferir més mobilitat als joves per poder desplaçar-se, ja que aquest bus es complementarà amb un altre que connecta Tordera, Palafolls i Santa Susanna amb la terminal d’autobusos de Blanes. Amb aquesta acció la gent jove d’aquests municipis podrà desplaçar-se durant la nit amb transport públic, gratuït amb la targeta del Territori Jove, reduint els riscos d’accidents, al mateix temps que es facilita la mobilitat del jovent per tot el territori. Funcionarà tots els dissabtes de juliol a setembre. La iniciativa d’aquest bus és a càrrec de les Regidories de Joventut de les diferents poblacions, és a dir, Tossa de Mar, Lloret de Mar, Blanes.

El barri del Rieral de Lloret ja té centre cívic

Aquest cap de setmana s’ha inaugurat a Lloret de Mar un nou centre cívic al barri del Rieral. Amb aquest equipament ja són sis els centres cívics que hi ha a la població. Aquesta xarxa de centres cívics forma part del projecte de dinamització territorial que porta a terme la secció de Participació Ciutadana de l’Ajuntament.

Així, aquest espais, distribuïts de forma homogènia per tot el terme municipal, són equipaments públics oberts a tothom (joves, grans, infants i entitats) on s’ofereixen un seguit de recursos per reforçar accions dirigides a la millora de la comunitat, fomentar el desenvolupament integral de la persona, promoure els valors cívics i donar suport al teixit associatiu en el seu compromís amb la societat.

Continua llegint

Lloret inverteix 1,5 milions d’euros per deixar a punt i mantenir les seves platges

L’Ajuntament de Lloret de Mar inverteix prop d’1,5 milions d’euros per deixar a punt i mantenir les platges del municipi. En concret, la inversió es detalla en:

– Servei de neteja de platges (neteja mecànica, neteja manual, buidatge de papereres, recollida de sòlids flotants amb embarcació,…): 610.000 euros

– Servei de salvament i socorrisme: 257.544,80 euros

– Servei de vigilància i seguretat de platges (personal propi): 277.640 euros

– Balisament de les platges: 46.000 euros

 

Continua llegint

Comencen les visites teatralitzades al Museu del Mar i als jardins de Santa Clotilde de Lloret

Aquest proper cap de setmana s’inicien les visites teatralitzades al Museu del Mar i als Jardins de Santa Clotilde, i s’allargaran fins a mitjans de setembre. Concretament, avui divendres 18 de juny a les 21 hores donarà inici la del Museu del Mar; i diumenge 20 de juny a les 19 hores la dels jardins de Santa Clotilde. En aquestes visites es fa servir un llenguatge proper, allunyat de tecnicismes, i són molt dinàmiques.

Les visites al Museu del Mar seran nocturnes. Adreçades a tots els públics, fan una immersió teatralitzada en la història de Josep Ball·llatinas, un noi de Lloret que volia ser indià. Aquesta visita pretén acostar el visitant a un aspecte tan destacat de la història de Lloret com és el seu passat indià, a través d’una experiència lúdica i amena, fonamentada en fets reals documentats a l’arxiu del municipi.

Continua llegint

Retallada de les retribucions i assignacions a l’alcalde i els regidors de Santa Coloma de Farners

El ple extraordinari celebrat ahir a l’Ajuntament de Santa Coloma de Farners va aprovar per unanimitat aquesta mesura d’austeritat, que s’aplicarà a tots el regidors del consistori malgrat que el decret llei del Govern Espanyol només obliga a l’aplicació d’aquesta mesura a les retribucions de l’alcalde i regidors amb dedicació parcial o exclusiva. En el cas de l’Ajuntament de Santa Coloma de Farners, el decret llei obliga a una reducció del 6% de les retribucions de l’alcalde, Antoni Solà, i d’un 5% les de l’únic regidor que té dedicació parcial, Josep Lluís Pérez, responsable de Joventut, Fires i Festes i Obres i Serveis (brigada municipal). L’alcalde, Antoni Solà, va explicar en el ple que «d’acord amb els temps de crisi que s’estan vivint hem cregut oportú fer extensiva aquesta retallada de les retribucions a tots els regidors de la corporació». Edició: JFG

En 2009 fallecieron en accidentes de tráfico en la Selva 22 personas

La comarca de la Selva ostenta un triste récord. Es la demarcación de Girona con mayor número de muertos en accidentes de tráfico ocurridos en 2009, según la memoria que publicado el Servei Català del Trànsit. Si en el conjunto de la provincia el año asado perdieron la vida 78 personas, 22 de estas muertes se produjeron en la Selva, lo cual representa el 28,2% del total. La mayoría de tragedias se produjeron en carreteras interurbanas (17 muertos), mientras que las zonas urbanas generaron 5 fallecimientos más. En nuestra comarca se contabilizaron 70 heridos graves y 824 leves, elevando la cifra total de víctimas a 916 (el 24% del total).

Continua llegint

L’1 de juliol obrirà el nou Casino de Lloret amb una decoració espectacular

El proper dijous 1 de juliol, el Gran Casino Costa Brava de Lloret de Mar obrirà les seves portes al públic per presentar el primer Casino Premium de Catalunya pensat, dissenyat i construït per a la seva funció, pel que s’espera que hi passin unes 2.000 persones durant la primera setmana de funcionament. 

El Casino obrirà tots els dies de l’any a les onze del matí, pel que fa a la zona de les màquines, i a les sis de la tarda, pel que fa a la zona de joc.

L’horari de tancament variarà en funció de la temporada, però està previst que sigui cap a les cinc de la matinada.

Continua llegint

Funeral pels dos nens assassinats a Lloret per la seva mare

Ahir a la tarda es va realitzar en el cementiri Lloret de Mar el funeral i enterrament dels dos germans menors que van ser assassinats el 18 de maig per la seva mare en un hotel de la població. A l’acte van assistir unes 40 persones, entre els quals figuraven representants de l’Ajuntament, Generalitat i del consulat britànic de Barcelona. També va assistir la professora del col·legi en el qual estudiava la nena de cinc anys en un col·legi de Barcelona. No va assistir cap familiar. L’Ajuntament de Lloret va emetre aquest comunicat:

Continua llegint

Lloret publica un llibre sobre els Jardins de Santa Clotilde

Ahir als Jardins de Santa Clotilde, es va presentar el primer llibre que publica l’Ajuntament sobre aquests jardins dissenyats per Nicolau M. Rubió i Tudurí, uns dels màxims exponents del paisatgisme català del segle XX. 

Des de l’equip de govern municipal es va considerar necessari aprofundir en el coneixement històric d’aquests jardins per poder oferir a la població un major coneixement d’aquest jardins. També, per contribuir a la presa de consciència col·lectiva de la seva importància dins del context cultural i històric en què es varen crear.

D’altra banda, pel seu incalculable valor com a Bé Cultural d’Interès Nacional (BCIN); i, des de la vessant d’oci, per dotar de major contingut les activitats de dinamització que s’hi duen a terme, adreçades tant al públic local com visitant.

 

Continua llegint