El fons marí de la Roca de Sa Palomera serà l’escenari aquest diumenge, 22 d’agost, d’una nova edició de les Neteges del Fons Marí. Aquesta iniciativa, promoguda pel Voluntariat de l’Alt Maresme de Medi Ambient (VAMMA) i que compta amb el suport de l’àrea de Medi Ambient de l’Ajuntament de Blanes, es realitzarà a partir de les 10.30 h del matí.
La finalitat de les neteges del fons marí és eliminar la brossa que s’hi ha abocat i no s’ha integrat en el medi o també allò que ha estat colonitzat, però és perjudicial, a més de conscienciar la població perquè no llenci brossa a les rieres, ni als rius, ni al mar. L’inici de l’activitat serà a les 10 del matí amb un col·loqui sobre l’objectiu de la neteja i les seves limitacions. La durada de la immersió es calcula de 45 minuts.

En el marc de la jornada Identitat i Turisme que va presidir ahir a Prada de Conflent (França) dins la Universitat Catalana d’Estiu (UCE), el conseller d’innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet, ha reiterat l’aposta del Departament per estructurar l’oferta turística a través de la posada en valor de la identitat.
Fa 8 anys la comunitat africana que viu a Lloret de Mar va muntar un equip de futbol. L’equip el formen lloretencs d’origen marroquí, gambià i senegalès d’entre 17 i 25 anys i amb una gran afició pel futbol. Des de llavors ha estat jugant partits amistosos i competicions no oficials.
Los Mossos d’Esquadra de Blanes han detenido hoy a un hombre de nacionalidad española a raíz de la muerte ayer tarde de una mujer, que perdió la vida al precipitarse desde el balcón de un cuarto piso.
A las 10 horas de esta mañana ha comenzado a disputarse la 68 Travessia Popular del Port del Blanes, con salida en las inmediaciones de Sa Palomera y llegada en la playa pequeña del puerto. Aunque se registraron entorno a 220 inscripciones, al final han llegado a la meta unos 182 nadadores de todas las edades.
Con notable vistosidad se desarrollaron ayer tarde los actos de «El Blanes Medieval dels vescomtes de Cabrera – Commemoració del 750è aniversari de la carta de franqueses de la Vila (1260 – 2010), que posibilitó el crecimiento demográfico y económico de la ciudad a partir de aquellos años.