El projecte Vescomtat de Cabrera es presenta a la Feria Internacional de Turismo FITUR 2025

El Consell Comarcal de la Selva va presentar ahir a la tarde el projecte Vescomtat de Cabrera, la força d’un territori a la Fira Internacional de Turisme de Madrid (FITUR). En aquest acte van intervenir el vicepresident tercer de l’ens selvatà i responsable del projecte, Albert Sanz; la consellera de Turisme, Jenny Pérez, i el tècnic del projecte, Àngel Vàzquez.

Estem a TELEGRAM. Clica aquí t.me/blanesaldia i segueix-nos

El projecte Vescomtat de Cabrera, la força d’un territori ha de permetre posicionar al lloc destacat aquesta proposta turística i cultural capaç d’actuar com a atracció de nous públics i de nous fluxos de visitants entre els municipis implicats.

Amb aquest projecte s’ha estructurat una proposta al voltant de tot el llegat patrimonial dels Cabrera a la comarca de la Selva i del relat històric d’aquest territori.

Cinc grans rutes i un total de 41 elements patrimonials senyalitzats pels municipis esmentats permeten descobrir l’empremta, el ric llegat patrimonial i les moltes històries vinculades a una de les nissagues més poderoses de la Catalunya medieval.

Personatges històrics destacats com la vescomtessa Marquesa, Bernat II, Timbor de Fenollet, Bernat IV o el cosmògraf Jaume Ferrer són alguns dels personatges que acompanyen els visitants en les rutes del Vescomtat de Cabrera.

A la comarca de la Selva hi ha un coneixement històric especialitzat sobre el vescomtat de Cabrera. Actualment ja hi ha una oferta desagregada d’activitats culturals i turístiques que tenen relació amb el vescomtat i amb el període històric concret (elements patrimonials visitables, guiatges, fires, festes, activitats culturals…).

En els darrers anys hi ha hagut una demanda creixent del turisme de patrimoni i cultura a Catalunya, tant per part del públic nacional com dels mercats internacionals.

En la seva intervenció la consellera de Turisme, Jenny Pérez, ha assenyalat: «El projecte del Vescomtat de Cabrera és important per a la comarca de la Selva ja que és una proposta conjunta amb 12 municipis de la comarca que tenen en comú un mateix passat històric, molt present en el nostre dia a dia a través del seu patrimoni material i immaterial; castells, ermites, viles emmurallades, festes i tradicions». Pérez ha explicat que es tracta «d’una proposta que vincula, a partir d’un relat històric, coherent i homogeni, la diversitat de la comarca, des de la costa passant per la plana fins a la muntanya».

Estem a WHASTAPP. Clica en aquest enllaç per seguir-nos i activa les notificacions 

Per la seva banda, el vicepresident 3r i responsable del projecte, Albert Sanz, ha explicat que «l’oportunitat i el valor afegit del projecte Vescomtat de Cabrera passa per la valorització de més de 40 elements patrimonials que et permeten endinsar-te en l’època medieval a la comarca de la Selva des de tots els seus àmbits, des de la vida quotidiana als grans conflictes, sense oblidar el vessant religiós, a la vegada que et permet descobrir el patrimoni natural i paisatgístic de la comarca».

 

 
 
 
 
 
Ver esta publicación en Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Una publicación compartida de Blanesaldia.com (@blanesaldia)

El tècnic del projecte, Àngel Vàzquez, ha explicat que «amb aquesta iniciativa es pretén reviure la història medieval des de l’essència del territori». Així mateix, Vázquez ha recordat que aquest projecte també permet retornar el passat endinsant-se en la història del territori.

Aquest és un projecte desenvolupat pel Consell Comarcal de la Selva des de l’any 2017 conjuntament amb dotze municipis de la comarca (Anglès, Arbúcies, Blanes, Breda, Hostalric, Lloret de Mar, Osor, Riells i Viabrea, Riudarenes, Sant Feliu de Buixalleu, Sils i Vidreres).

Està previst que aquest any 2025 s’hi incorporin nous municipis de la comarca de la Selva, com Massanes i Fogars de la Selva, així com d’altres comarques, com Palafolls, del Maresme, l’Esquirol i Roda de Ter, d’Osona, i Santa Maria de Palautordera del Vallès Oriental.

La presentació s’ha fet a l’estand de l’Agència Catalana de Turisme del pavelló 7 d’IFEMA, a Madrid, i van participar, entre altres, el director dels Serveis Territorials d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya a Girona, Pau Rich; el vicepresident segon del Patronat de Turisme Girona Costa Brava i diputat de la Diputació de Girona, Joan Plana; l’alcalde de Lloret de Mar, Adrià Lamelas; l’alcalde de Blanes, Jordi Hernández, així com també d’altres representants municipals i agents del sector turístic, com el president del Gremi d’Hostaleria de Lloret de Mar, Enric Dotras.